Termeni si conditii

Prezentul document prin continutul sau pune la dispozitia tertilor utilizatori Regulamentul privind termenii si conditiile de utilizare a site-ului Dumonde.ro (dumonde.ro).

Site-ul Dumonde.ro (dumonde.ro). este operat de societatea Moldovan Teodor Alin I.I., cu sediul in Sibiu, str. Avrig nr. 1A, Sibiu, Sibiu, inscrisa in Registrul Comertului cu numarul F32/490/2010, CUI RO26811251. Utilizarea site-ului (incluzand accesul, navigarea si cumpararea produselor de pe acest site) constituie un acord implicit de respectare a termenilor si conditiilor enuntate in cuprinsul prezentului document cu toate efectele si consecintele ce decurg din aceasta.

Administratorul site-ului Dumonde.ro (dumonde.ro). isi rezerva dreptul de a modifica in orice moment continutul acestui acord, fara notificarea prealabila a persoanelor care il utilizeaza, denumite in continuare "Utilizatori". Utilizatorii vor avea acces permanent la termenii si conditiile de utilizare a serviciilor, pentru a le putea consulta in orice moment.

Site-ul Dumonde.ro (dumonde.ro). este operat de societatea S.C. MOBILA DUMONDE S.R.L., cu sediul in Sibiu, str. Avrig nr. 1A, Sibiu, Sibiu, inscrisa in Registrul Comertului cu numarul J32/1717/2020, CUI RO43450254. Utilizarea site-ului (incluzand accesul, navigarea si cumpararea produselor de pe acest site) constituie un acord implicit de respectare a termenilor si conditiilor enuntate in cuprinsul prezentului document cu toate efectele si consecintele ce decurg din aceasta.

Administratorul site-ului Dumonde.ro (dumonde.ro). isi rezerva dreptul de a modifica in orice moment continutul acestui acord, fara notificarea prealabila a persoanelor care il utilizeaza, denumite in continuare "Utilizatori". Utilizatorii vor avea acces permanent la termenii si conditiile de utilizare a serviciilor, pentru a le putea consulta in orice moment.

Continutul site-ului si drepturile de proprietate intelectuala

Continutul acestui site nu poate fi utilizat, reprodus, distribuit, transmis, expus, in alte scopuri decat cele expres si legal permise. Extragerea oricaror informatii urmata de orice utilizare in scop comercial care depaseste sfera copiei private reglementate de lege sau pentru vanzare ori licentiere si fara a avea in prealabil un consimtamant scris al titularilor drepturilor de proprietate constituie o incalcare a termenilor si conditiilor.

Sunteti de asemenea de acord sa nu afectati si interferati in vreun fel cu elementele de securitate ale site-ului, cu elementele care previn sau restrictioneaza utilizarea, copierea unui continut sau elemente care intaresc limitele de utilizare a siteului sau a continutului acestuia.

Dreptul consumatorilor de denuntare unilaterala a contractului

Va rugam sa va asigurati ca ati verificat specificatiile produsului si compatibilitatea acestuia inainte de a-l cumpara. Raporturile comerciale dintre cumparator si Dumonde.ro (dumonde.ro). sunt reglementate oficial de Ordonanta Guvernului 34/2014, privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta.

Consumatorul are dreptul la retur, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 15 zile  de la primirea produsului urmand conditiile de retur de mai jos. Returul oricarui produs se va efectua in aceleasi conditii in care a fost primit si nu se accepta returul produselor cu deficiente ( folosite sau deteriorate ).

Moldovan Teodor Alin I.I. isi rezerva dreptul de a refuza returul oricarui produs expediat dupa limita perioadei de returnare si/sau a produselor cu deficiente ( care nu se afla in aceleasi conditii in care au fost primite ).

In situatia in care consumatorul doreste sa returneze in termenul legal produsul sau produsele outlet achizitionate de pe site-ul www.dumonde.ro se va percepe un cost de transport in functie de valoarea comenzii conform tabelului:

VALOARE COMANDA

COST DE TRANSPORT

50 LEI – 300 LEI

50 LEI

300 LEI – 600 LEI

100 LEI

600 LEI – 1000 LEI

200 LEI

1000 LEI – 2500 LEI

400 LEI

In situatia in care consumatorul doreste sa returneze in termenul legal produsul sau produsele noi (coltare, canapele, fotolii, paturi, livinguri, dulapuri) achizitionate de pe site-ul www.dumonde.ro se va percepe un cost de transport, in functie de comanda, conform tabelului:

VALOARE COMANDA

COST DE TRANSPORT

50 LEI – 1000 LEI

200 LEI

1000 LEI – 2000 LEI

400 LEI

2000 LEI – 3000 LEI

500 LEI

3000 LEI – 4000 LEI

600 LEI

4000 LEI – 6000 LEI

700 LEI

 

Moldovan Teodor Alin I.I. isi rezerva dreptul sa accepte returnarea produsului doar prin firmele de curierat agreeate prin contract, sau prin partenerii autorizati si nu va accepta returnarea produsului in alte conditii. Conditiile de mai sus se exclud in situatia in care produsul ajunge defect la consumator. In acest caz comerciantul isi asuma cheltuielile de retur dar numai daca returul este efectuat de catre firmele de curierat agreeate prin contract. In vederea returului consumatorul are obligatia sa ambaleze corespunzator produsul.

Rambursarea contravalorii produsului se va face in termen de maxim 14 zile lucratoare de la returnarea produsului/produselor, doar in contul bancar personal al cumparatorului.

Produsele agabaritice pot prezenta defecte datorate in principal manipularii in vederea transportului.

Adaugarea produsului in cosul de cumparaturi si finalizarea comenzii reprezinta doar rezervarea acestuia pana in momentul in care unul dintre operatorii nostrii vor confirma integritatea produsului, precum si perioada de necesara livrarii.

www.dumonde.ro isi rezerva dreptul de a anula orice comanda pentru un produs agabaritic.

Reclamatiile trebuie trimise pe adresa de mail reclamatii@dumonde.ro www.dumonde.ro nu isi asuma raspunderea pentru reclamatiile trimise pe alte adrese de mail decat  reclamatii@dumonde.ro.

MOBILIERUL PE COMANDA (CANAPELELE, COLTARELE, DULAPURILE, FOTOLIILE, BOXSPRINGBETT-URILE, SETURILE DE LIVING precum si piesele de mobilier individuale de la COLECTIILE DE LIVING se vor comanda de la producator/furnizor pentru clientul care a depus comanda doar pe baza de AVANS. Avansul trebuie platit in termen de maxim 3 zile calendaristice. Diferenta valorii produsului produsului se va plati la livrarea acestuie sau inainte de livrarea lui. Termenul de livrare al produselor amintite mai sus va fi comunicat telefonic de catre operatorii nostrii iar www.dumonde.ro isi rezerva dreptul de a prelungi perioada de livrare anuntand in prealabil clientul.

In situatia in care clientul doreste sa anuleze comanda pentru care a platit avans AVANSUL SE PIERDE IN TOTALITATE SI NU SE VA RETURNA CLIENTULUI.

In situatia in care clientul plateste comanda integral si doreste sa o anuleze i se va retine 50% din TOTALUL comenzii.

Comenzile de canapele, coltare sau paturi boxspringbett efectuate pe materiale preferentiale, altele decat cele prezentate in pozele de pe site-ul www.dumonde.ro  NU SE POT ANULA SI NU SE POT RETURNA.

Comenzile de canapele, coltare sau paturi boxspringbett efectuate pe MATERIALE PREFERENTIALE pot avea termen de livrare pana la 12 SAPTAMANI. Saptamaniile de concediu legal nu se iau in calcul.

Datorita situatiei generale, programarile pentru livrari se fac in functie de disponibilitatea livratorului, cu asigurarea masurilor de protectie impuse de Covid-19.

Transportul produselor comercializate de site-ul www.dumonde.ro se efectueaza strict pana in fata imobilului clientului. Soferul/soferii(angajatii) sunt obligati sa descarce mobila din masina de transport in fata imobilului. Moldovan Teodor Alin I.I.(www.dumonde.ro) nu raspunde pentru nici o intelegere pe care clientul doreste sa o incheie cu soferul/soferii(angajatii) delegati cu transportul mobilei in vederea oricarei activitati care implica spre exemplu manipularea mobilei in alte locatii sau alte etaje ale imobilului si nu pretinde si nici nu beneficiaza de nici o recompensa materiala sau de alt fel, in urma unor astfel de activitati, care nu se regasesc in fisa postului angajatilor. Orice astfel de activitate nu este incurajata de catre Moldovan Teodor Alin I.I. si se va desfasura fara accordul firmei pe propria raspundere a clientului cat si a angajatului Moldovan Teodor Alin I.I. Moldovan Teodor Alin I.I. nu raspunde in fata legii sau a nimanui de nici o problema rezultata dintr-o astfel de activitate amintita mai sus.

Administratorul Dumonde.ro (dumonde.ro). face eforturi permanente pentru a pastra acuratetea informatiilor de pe site, insa uneori acestea pot contine inadvertente (specificatiile sau pretul produselor modificate de catre producator fara preaviz sau viciate de erori de operare). Atentie: fotografiiile au caracter informativ si pot contine accesorii care nu sunt incluse in pachetele standard.

Site-ul www.dumonde.ro isi rezerva dreptul de a-si selecta clientela denumiti aici "utilizatori". www.dumonde.ro isi rezerva dreptul de a anula in orice moment orice comanda efectuata pe site anuntand in prealabil cumparatorul prin apel telefonic sau email.

Conditii speciale de livare cauzate de pandemia Covid 19:

Datorita problemelor cauzate la nivel mondial de virusul Covid 19, Dumonde.ro (Moldovan Teodor Alin I.I.) nu poate sa garanteze nici unul din termenii de livrare prezentati pe magazinul online, respectiv pe pagina produselor, sau la termeni si conditii, sau pe ori care alta pagina a magazinului online. Pentru toate intarzierile si nerespectarea termenelor de livrare, precum si pentru anularea comenzilor efectuate pe magazinul online Dumonde.ro, cauzate exclusiv de pandemia de Covid 19, Dumonde.ro (Moldovan Teodor Alin I.I.) isi rezerva dreptul de a invoca forta majora si de a rezolva, acolo unde este posibil, orice neintelegere pe cale amiabila sau cu ajutorul instantelor judecatoresti competente.

Frauda

In scopul accesarii si utilizarii anumitor sectiuni ale website-ului poate fi necesara crearea unui cont personal. Prin prezenta declarati ca va asumati integral responsabilitatea pentru toate si oricare dintre activitatile realizate prin intermediul contului pe care il deschideti pe website si, in consecinta, va sfatuim sa asigurati securitatea parolei contului sau a altor date de acces. In cazul in care securitatea contului pe care il detineti este compromisa, trebuie sa anuntati imediat administratorul site-ului. Dumonde.ro (dumonde.ro). nu este responsabil pentru daunele care va sunt cauzate sau care sunt cauzate tertilor de orice fel, prin utilizarea neautorizata a contului.

Drept aplicabil

Prin folosirea site-ului Dumonde.ro (dumonde.ro)., utilizatorul se declara de acord asupra faptului ca legile romane vor guverna Termenii si conditiile de utilizare si orice disputa de orice fel care ar putea sa apara intre utilizatori si administratorii Dumonde.ro (dumonde.ro). sau asociatii/partenerii/afiliatii acestuia. In cazul unor eventuale conflicte se va incerca mai intai rezolvarea acestora pe cale amiabila, iar daca rezolvarea pe cale amiabila nu va fi posibila, conflictul va fi solutionat in instanta, in conformitate cu legile romane in vigoare.

Disponibilitatea serviciului

Administratorul Dumonde.ro (dumonde.ro). isi rezerva dreptul de a modifica structura si interfata oricarei pagini sau subpagini a site-ului Dumonde.ro (dumonde.ro). in orice moment si la orice interval de timp liber ales, avand dreptul de a intrerupe temporar sau permanent, partial sau in totalitate serviciile puse la dispozitia publicului prin intermediul acestui website fara vreo notificare prealabila individuala sau generala.

Daca aveti intrebari sau nelamuriri in legatura cu acesti termeni de utilizare, nu ezitati sa ne contactati prin intermediul formularului dedicat de contact sau la adresa de email
vanzari@mobelmania.ro

Prezentul document prin continutul sau pune la dispozitia tertilor utilizatori Regulamentul privind termenii si conditiile de utilizare a site-ului Dumonde.ro (dumonde.ro)..

Site-ul Dumonde.ro (dumonde.ro). este operat de societatea Moldovan Teodor Alin I.I., cu sediul in Sibiu, str. Avrig nr. 1A, Sibiu, Sibiu, inscrisa in Registrul Comertului cu numarul F32/490/2010. Utilizarea site-ului (incluzand accesul, navigarea si cumpararea produselor de pe acest site) constituie un acord implicit de respectare a termenilor si conditiilor enuntate in cuprinsul prezentului document cu toate efectele si consecintele ce decurg din aceasta.

Administratorul site-ului Dumonde.ro (dumonde.ro). isi rezerva dreptul de a modifica in orice moment continutul acestui acord, fara notificarea prealabila a persoanelor care il utilizeaza, denumite in continuare "Utilizatori". Utilizatorii vor avea acces permanent la termenii si conditiile de utilizare a serviciilor, pentru a le putea consulta in orice moment.

Continutul site-ului si drepturile de proprietate intelectuala

Continutul acestui site nu poate fi utilizat, reprodus, distribuit, transmis, expus, in alte scopuri decat cele expres si legal permise. Extragerea oricaror informatii urmata de orice utilizare in scop comercial care depaseste sfera copiei private reglementate de lege sau pentru vanzare ori licentiere si fara a avea in prealabil un consimtamant scris al titularilor drepturilor de proprietate constituie o incalcare a termenilor si conditiilor.

Sunteti de asemenea de acord sa nu afectati si interferati in vreun fel cu elementele de securitate ale site-ului, cu elementele care previn sau restrictioneaza utilizarea, copierea unui continut sau elemente care intaresc limitele de utilizare a siteului sau a continutului acestuia.

Preturile produselor comercializate pe site-ul Dumonde.ro (dumonde.ro). sunt exprimate in RON si evidentiate prin culoarea rosie. Preturile taiate cu o linie orizontala reprezinta RRP (recomended retail price - pretul recomandat de vanzare).

Dreptul consumatorilor de denuntare unilaterala a contractului

Va rugam sa va asigurati ca ati verificat specificatiile produsului si compatibilitatea acestuia prin vizitarea paginii producatorului inainte de a-l cumpara. Raporturile comerciale dintre cumparator si Dumonde.ro (dumonde.ro). sunt reglementate oficial de Ordonanta Guvernului 130/2000, privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta.

Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului.

Administratorul Dumonde.ro (dumonde.ro) face eforturi permanente pentru a pastra acuratetea informatiilor de pe site, insa uneori acestea pot contine inadvertente (specificatiile sau pretul produselor modificate de catre producator fara preaviz sau viciate de erori de operare). Atentie: fotografiiile au caracter informativ si pot contine accesorii care nu sunt incluse in pachetele standard.

Daca aveti intrebari sau nelamuriri in legatura cu acesti termeni de utilizare, nu ezitati sa ne contactati prin intermediul formularului dedicat de contact sau la adresa de email
office@dumonde.ro

Garantii - Termeni de conditii de acordare si neacordare

Toate produsele comercializate pe site-ul Dumonde.ro (dumonde.ro), cu exceptia celor resigilate sau outlet, beneficiaza de conditii de garantie conforme legislatiei in vigoare si politicilor comerciale ale producatorilor. Produsele sunt noi, in ambalajele originale si provin din surse autorizate de fiecare producator in parte. Fiecare produs dispune de garantie 24 de luni, pe baza facturii emise pe numele dumneavoastra.

CLIENTUL, în calitate de cumparator, are obligatia sa ia la cunostinta si sa respecte prevederile de mai jos si instructiunile de manipulare, montaj, intretinere, în caz contrar existând posibilitatea de a pierde garantia.

CLIENTUL are obligatia sa manipuleze, sa transporte, sa dezambaleze, sa depoziteze, sa monteze, sa conserve si sa utilizeze produsele in conformitate cu instructiunile de mai jos, pentru a nu pierde garantia. Dumonde.ro (dumonde.ro) nu raspunde pentru defectiunile aparute ca urmare a nerespectarii acestor INSTRUCTIUNI, de catre client.

Toate reclamatiile se transmit in scris pe adresa reclamatii@dumonde.ro , în maxim 48 ore de la data livrarii catre client. Dupa expirarea acestui termen, nu mai este valabila reclamatia privind viciile aparente sau care ar fi putut fi descoperite la o verificare atenta.

Reclamatia va fi însotita de date concrete legate de numarul comenzii, numarul facturii, numarul coletelor, modalitatea de transport, motivul reclamatiei, cauzele presupuse a fi condus la reclamatie, pretentiile clientului.

La solicitarea garantiei coltarelor, canapelelor, boxspringbett-urilor, dulapurilor, livingurilor, este necesara prezentarea produsului defect in ambalajul original impreuna cu accesoriile aferente, copie de pe factura fiscala. In cazul in care produsele sunt returnate catre Dumonde.ro (dumonde.ro) neinsotite de aceste documente, produsele pot fi restituite solicitantului/expeditorului fara ca Dumonde.ro (dumonde.ro) sa solutioneze cererea de acordare a garantiei, pe cheltuiala solicitantului.

  • Dumonde.ro (dumonde.ro) va raspunde reclamatiei în termen de max. 10 zile lucratoare de la primirea acesteia. In vederea solutionarii reclamatiei, Moldovan Teodor Alin I.I. (www.dumonde.ro)  poate sa decida:
  1. respingerea reclamatiei;
  2. remedierea marfii reclamate pe cheltuiala sa;
  3. acordarea unui rabat;
  4. înlocuirea marfii sau returnarea acesteia.
  5. nicio reclamatie nu va fi luata in calcul daca s-a intervenit in orice fel asupra produsului si/sau daca CLIENTUL nu a efectuat montajul corespunzator produsului.
  • Remedierea neconformitatii reclamate se face in termenul prevazut de legislatia in vigoare.
  • Termenul de garantie pentru produsele achizitionate de pe site-ul www.dumonde.ro este in functie de produs si este calculat de la data emiterii facturii.
  • Perioada de garantie se prelungeste cu perioada in care produsul a stat in reparatie. Produsele oferite respecta prescriptiile prevazute in documentele tehnice normative in vigoare in Romania.
  • Clientul este de acord cu faptul ca produsele din materiale precum: piele ecologica, catifea, PAL, furnir , acrylux, nu pot fi fabricate identic din punct de vedere al texturii, nuantelor de culoare pe diferite suprafete si a particularitatilor aparente pe material. Acestea nu sunt considerate defecte de calitate.
  • In cazul aparitiei unor eventuale defecte, cumparatorul va putea formula o reclamatie. Orice reclamatie, insotita de factura, formulata de comparator, se trimite pe mail la adresa reclamatii@dumonde.ro.
  • Comenzile de coltare, canapele, boxspringbetturi executate la comanda cu materialul preferential ales de client NU SE POT RETURNA.

Ghid de Utilizare și Întreținere

Acest ghid de întreținere și utilizare al produselor Dumonde, va veni în sprijinul dumneavoastră pentru a sustine păstrarea mobilierului, canapelelor si colțarelor în cea mai bună stare, pe o perioadă de timp îndelungată.

Atat mobilierul, cat și tapițeriile ( canapele, colțare, boxspringbett-uri, paturi tapițate, tabureți), au particularități de întreținere și de utilizare de care este recomandat să ținem cont pentru a spori durata de viață a produselor.

MOBILIER IN GENERAL, RECOMANDARI DE FOLOSINTA

  • pastreaza produsul in limite normale de umiditate si temperatura (45-70% umiditate; 10-35 grade Celsius); se va evita expunerea mobilierului în lumina directă a soarelui, pentru a preveni decolorarea finisajului. La expunere îndelungată, razele ultraviolete pot cauza apariţia de microfisuri în finisaj, îngălbenire, decolorare sau închiderea la culoare. (Reţine: anumite esenţe de lemn se închid la culoare odată cu trecerea timpului; acest efect este observabil îndeosebi la finisajele deschise la culoare sau pictate). Evita expunerea prelungită la temperaturi extreme, scăzute sau ridicate, dar şi variaţiile de temperatură. Acestea, la fel ca şi umiditatea, variabilă, pot produce crăpături în lemn. Lemnul este poros și răspunde la aerul excesiv de uscat prin pierderea de umiditate și cojire. În condiţii de umiditate ridicată, absoarbe umezeala și se dilată. Este de preferat să se păstreze mobilierul într-o încăpere climatizată corespunzător.

           -   apa se va utiliza in cantitati foarte mici sub forma unei carpe umede. Dupa stergere folosește o carpa uscată, evita să așezi obiecte fierbinţi pe suprafeţele mobilierului. Întindeți șervete de masă sub farfurii, cești de cafea sau de ceai. Folosește suporturi de pahar pentru băuturi, deopotrivă calde şi reci.

           -   pe blatul de bucatarie nu se taie alimente; nu se aseaza obiecte fierbinti; nu se sparg alimente tari (nuci, migdale, gheata, alimente inghetate) este indicata folosirea permanenta a unui tocator;

            - pentru curăţare se foloseşte o cârpă albă moale care a fost umezită într-o soluție de curățare ușoară, diluată în apă. Șterge apoi suprafața cu o cârpă umezită doar cu apă pentru a înlătura orice urmă de soluție de curățat și folosiți o cârpă moale și uscată pentru a absorbi toată umezeala.

- nu folosi acetonă, dizolvanţi sau produse pentru curățarea geamurilor pe suprafaţa mobilierului pentru curațare.

  • Șterge periodic praful. Foloseşte o cârpă curată, albă, moale, ușor umezită (de felul tricourilor albe din bumbac) sau lavete din bumbac. Pentru a înlătura orice urmă de umezeală de pe suprafeţe, foloseşte o cârpă din bumbac uscată. La curățarea topurilor care prezintă crestături, asigură-te că absorbi toată umezeala din caneluri pentru a preveni posibilele deteriorări ale finisajului.
  • Evită scurgerea de lichide pe zonele sensibile ale mobilierului: colțuri, margini, nișe. Absorbţia lichidelor produce umflarea lemnului. Usucă repede folosind o cârpă moale și curată. Evită frecarea.

La piese de mobilier utilizate zilnic, este posibil ca șuruburile/ piuliţele să se slăbească. Strânge-le o dată la jumătate de an pentru a te asigura că îşi păstrează stabilitatea.

  • Încărcarea inegală a dulapurilor cu obiecte sau mişcarea lor din loc nedemontate pot duce la dereglarea, dezechilibrarea uşilor şi/ sau sertarelor. Recomandarea noastră este ca încărcarea maximă pe poliţă să fie de 7kg, iar greutatea să fie distruibuită cât mai uniform în dulapuri.
  • Te sfătuim să schimbi periodic locul accesoriilor și al altor obiecte așezate pe mobile, pentru ca accesori precum telefoanele, ceasurile cu alarmă, lămpile, decoraţiunile, computerele etc sunt prevăzute cu suport din cauciuc. Dacă rămân vreme îndelungată în acelaşi loc, acestea se pot lipi de mobilă sau pot duce la decolorarea suprafeţei lemnului. De asemenea, îţi recomandăm să nu păstrezi pentru timp îndelungat suporturile pentru farfurii ori alte asemenea protecţii din plastic pe masă, întrucât comp-1ntele chimice din plastic pot migra în finisaj, iar acest lucru duce la amprentarea, emolierea, decolorarea și deteriorarea acestuia. Nu depozita pe mobilă obiecte din piele pentru o lungă perioadă de timp. Nu acoperi mobilierul pentru timp îndelungat. Finisajele nu trebuie să fie acoperite pentru a putea „respira”, păstrându-și astfel aspectul și rezistenţa.
  • Evită scrierea direct pe suprafaţa mobilierului, pentru a preveni formarea de urme și zgârieturi. Protejează suprafaţa de lucru când folosești obiecte care pot păta, se pot imprima sau pot deteriora mobilierul, precum pixurile, creioanele, markerele și lipiciul.
  • Evită frecarea. Ridică obiectele în loc să fie frecate de suprafața din lemn. Evită frecarea în cazul finisajelor mate sau cu luciu fin, întrucât mătuirea sau, după caz, lustruirea produselor apărute în timp ca urmare a uzurii într-o utilizare normală tinde să crească. Iar deteriorările produse mobilierului din aceste cauze nu sunt considerate defecte.
  • Marmura este poroasă și se pătează ușor. Șterge imediat orice lichid scurs pe suprafaţa ei. Așează suporturi sub pahare. Pentru petele persistente, foloseşte substanțe de curățare neabrazive, precum apa oxigenată.

Durata medie de utilizare a produselor din categoria mobilier general este de 5 ani, dacă au fost respectate condițiile de transport, manipulare, depozitare și exploatare.

MOBILIER TAPITAT

- stergeti saptamanal de praf tapiteria de piele si inlocuitori de piele cu o carpa moale, uscata;

-produsele tapitate cu stofa se aspira;

-nu expuneti produsele la radiatii solare directe ptr a evita decolorarea materialului de acoperire;

-pastrati produsul in limite normale de umiditate si temperatura (45-70% umiditate; 10-30 grade Celsius);

-dupa ce ati probat solutia de curatare pe o portiune de material ascunsa vederii, curatati fara sa frecati zona vizata, treceti usor cu carpa;

-urmele de lichide, grasimi corporale se sterg intai cu o carpa uscata apoi cu solutia mai sus amintita;

-probati curatarea urmelor vizibile cu o guma de sters creionul;

-urmele de chewing gum se indeparteaza racaindu-le cu cuburi de gheata puse intr-un saculet de nylon;

-husele detasabile se pot spala la o temperatura de maxim 30 C, nu se utilizeaza inalbitor, nu se foloseste fierul de calcat, nu se curata uscat, nu se curata chimic, nu se stoarce prin centrifugare;

-verificati in mod regulat starea generala a mobilierului, precum si a accesoriilor din interior - indeosebi a suruburilor care trebuie stranse la anumite intervale de timp.

-saltelele se vor intoarce lunar de pe o parte pe alta (daca salteaua are fata iarna - fata vara se vor alterna decat capetele aceleiasi fete) si vor avea ca suport o somiera cu lamele elastice, curata periodic praful si alte impuritati de pe saltea, cu ajutorul aspiratorului; daca somiera este realizata din placa de PAL asigurati-va de faptul ca aceasta prezinta orificii care ajuta la circulatia aerului impiedicand astfel aparitia mirosului si a mucegaiului;

-produsele de tapiterie deschise la culoare (albe, bej sau crem pe orice tip de material de acoperire) sunt predispuse la deteriorarea materialului de acoperire prin migrarea unei culori mai puternice ca baza (negru, maro, albastru, violet, verde etc) de pe obiecte de imbracaminte, incaltaminte, marochinarie, oja, produse de cosmetica, denim (blue jeans), de aceea nu recomandam ca aceste obiecte sa interactioneze.

-este interzis ca saltelele sa fie rulate, impaturite, introduse intr-un cadru de pat mai mic ca dimensiune, spalate, uscate cu uscatorul electric;

-este interzis folosirea saltelei ca “masa de calcat”;

-este interzis incercarea portantei produselor de tapiterie prin presarea lor cu genunchiul sau cu cotul acest lucru ducand la deformarea a materialului de acoperire fara a exista posibilitatea de revenire la forma initiala;

-este interzis folosirea bratelor canapelelor si fotoliilor ptr sedere acest lucru putand duce la deteriorare structurii interioare a produsului;

-este interzis folosirea ptr dormit permanent a extensiilor cu lamele elastice acestea fiind realizate ptr folosirea lor ocazionala (existand posibilitatea ca in timpul utilizarii acestea sa produca zgomote, zgomotele provin de la frecarea partilor scheletului metalic intre ele);

-toate tipurile de materiale de acoperire(stofa, piele ecologica, piele naturala in special) se intind in timpul utilizarii. Ptr a atinge un nivel a confortului cit mai ridicat tapiteriile (husele) nu se pot realiza prea strans, de aceea, in timp, pot aparea unele cute (pe spatare, sezut, cotiere) acest lucru nefiind considerat un defect.

  • În primele 3 luni de utilizare, spuma poliuretanică folosită la umplerea pernelor pentru canapele se va tasa treptat şi uşor. Este o etapă firească de reaşezare a structurii. După această perioadă, va ajunge la forma finală şi se va stabiliza complet. Drept urmare, apariţia unor cute ale tapiţeriei este normală. În ceea ce priveşte buretele, acesta se poate tasa în timpul transportului. De aceea, este necesară o modelare a umpluturii din perne prin baterea uşoară a acestora.
  • Dacă decizi să transporţi personal produsul din magazin la reşedinţă, pentru a evita eventualele deteriorări pe durata transportului, picioarele trebuie montate doar la destinaţia finală. Iată succesiunea etapelor: canapeaua trebuie ridicată în poziţie verticală, abia apoi se montează picioarele; după montaj, canapeaua se aşează în poziţia şi pe locul pe care ai decis să o instalezi.
  • Înainte de prima folosire a unei canapele extensibile, nu uita să tai legăturile care blochează extensia pe durata transportului. Pentru a utiliza extensia, se îndepărtează pernele şezutului şi se trage către exterior sistemul de extensie.
  • Pentru a păstra fermitatea şi forma structurii, este esenţial să nu sari pe canapea sau fotoliu, să nu te aşezi pe spătar sau pe braţe. Presiunea exercitată pe componente care nu sunt destinate şederii poate provoca deteriorări; de asemenea, dacă este vorba de canapele şi fotolii cu sistem de extensie/recliner, la presiune improprie, ca de exemplu sărituri, mecanismele se pot deteriora.
  • Nu lăsa copiii să se joace cu mecanismul de extensie/recliner şi nu sării pe acesta. Strânge lenjeria de pat înainte de a strânge extensia. Evită să te aşezi pe marginea extensiei pentru că există pericolul ca aceasta să se îndoaie.
  • Extensia este recomandată pentru folosirea ocazională.
  • Evită mutarea canapelelor şi a fotoliilor prin împingere sau tragere. Când le muţi, ele trebuie ridicate de la bază. Niciodată nu tragi de pernele moi ale canapelei pentru a o muta din loc.
  • Tasarea umpluturilor (poliuretan, latex, altele) şi întinderea pielii sau a stofei, precum şi mătuirea sau - după caz - lustruirea produselor de-a lungul timpului sunt o urmare a uzurii într-o utilizare normală. În consecinţă, nu sunt considerate defecte.
  • Nu folosi solvenţi pentru curăţarea părţii metalice a mecanismului; ştergerea cu o cârpă curată este suficientă.

Durata medie de utilizare a produselor din categoria canapele, fotolii din material textil, inclusiv imitație de piele este de 5 ani, iar a celor din piele naturală este de 7 ani, dacă au fost respectate condițiile de transport, manipulare, depozitare și exploatare.

TAPITERII DIN MATERIAL TEXTIL

  • Ștergeți săptămânal de praf tapițeria cu o perie de haine.
  • Lumina soarelui poate duce la deteriorarea fibrelor și la decolorarea stofelor. Așază mobila tapiţată (scaune, paturi, fotolii, canapele, tabureti etc) departe de lumina directă a soarelui. Distanţa de fereastră pe care o recomandăm este de minimum 50 cm.
  • Evită frecarea de, sau cu, suprafețe abrazive, inclusiv pereți.
  • Importanţa controlului asupra climatului din încăpere. Variațiile extreme de temperatură pot dăuna mobilierului tapițat. Radiatoarele și țevile de încălzire pot usca fibrele țesăturilor și pot decolora materialul textil. Aerul rece și uscat al aparatului de aer condiționat poate, de asemenea, afecta atât țesătura, cât și rama. Așază mobiliertul tapiţat astfel încât să fie la o distanță:
    - de cel puțin 50 cm față de aparatul AC/aerotermă,
    - de cel puțin 1,5 m față de sobe sau alte surse de căldură.
  • Nu depozita tapițeria într-un subsol umed, la temperaturi sub 0℃ sau într-o mansardă supraîncălzită. Dimensiunile anumitor țesături, îndeosebi ale celor din fibre naturale, pot fi afectate de modificările condițiilor din încăpere. Când umiditatea este ridicată, stofa se poate lărgi, întrucât absoarbe umezeala. Acest lucru duce la un aspect neîngrijit al tapițeriei.
  • Animalele de companie. Dacă ai un animal de companie în casă, ai nevoie de o întreținere mai atentă şi uneori chiar mai frecventă a produselor tapițate. Recomandarea noastră este să iei măsuri pentru protejarea tapițeriilor și să le aspiri frecvent.
  • Transpirația și semnele de grăsime corporală. Stofele de tapițerie pot absorbi transpirația și grăsimea din piele, păr, de pe mâinile murdare și de pe haine. Protejează canapelele cu huse speciale în zonele de contact.
  • Evită să așezi ziarul pe tapițerie. Tușul se poate imprima pe stofă, mătuind culoarea și contribuind la murdărire.
  • Obiectele ascuţite. Evită tăierea, agățarea și găurirea tapițeriei cu bijuterii, catarame sau încuietori ori cu conținutul din buzunare. Fereşte tapițeria de sărituri sau bruscări, care pot duce la ruperea materialului. Deteriorările provocate de toate acestea nu sunt acoperite de garanție.
Procedee standard de întreținere a tapiţeriilor din material textil
  • Dacă produsul are pernă pentru şezut, rotește-o periodic. Întoarce, înfoiază și roteşte pernele pentru șezut și pentru spătar săptămânal - indiferent cât de mult au fost folosite - pentru a reduce riscul de uzură prematură a miezului pernelor. Verifică alunecarea bordurilor și îngrijeşte-te inclusiv de păstrarea culorii țesăturii.
  • Aspiră periodic pentru a înlătura praful. Dacă nu e înlăturat periodic, deși nu se vede ca pe topul unei mese, praful se așază pe tapițerie, o poate murdări și îi poate da un aspect neplăcut. Recomandăm aspirarea săptămânală cu o perie specială pentru tapițerii.
  • Nu curăța husele pernelor separat. Deși au fermoar, husele pernelor se curăță în aceeași manieră ca restul tapițeriei.
  • Recomandăm curăţarea chimică în centre specializate a produselor tapiţate prevăzute cu husă complet detaşabilă. Nu este recomandată curăţarea acestora prin spălare casnică la maşina de spălat şi nici spălarea manuală.
  • Contactează un specialist în curățare ori de câte ori canapeaua prezintă semne sporite de murdărire.
Îndepărtarea petelor
  • În cazul unor accidente precum vărsarea de lichide, acționează imediat. Acționarea rapidă este esențială pentru a preveni deteriorările permanente. Poţi evita permanentizarea petelor apărute în urma vărsării unor lichide dacă iei imediat măsuri pentru a absorbi substanțele vărsate.
  • Absoarbe pata imediat cu ajutorul unei cârpe-sugativă, albă și curată (cum ar fi un șervet sau un prosop). Înlătură cât mai mult din pată înainte să o cureți.
  • Absoarbe, nu freca şi nu peria. Astfel de acțiuni agresive pot da naştere unor deformări permanente. Doar în cazul soluțiilor pe bază de apă, poți folosi o perie moale, cu mișcări circulare.
  • Testează soluția de curățare pe o zonă care nu este la vedere; picură câțiva stropi pe fiecare culoare a stofei, apoi curăță cu o cârpă absorbantă, albă și curată. Aşteaptă cateva momente, apoi verifică rezultatele. Dacă s-a luat culoarea pe cârpă sau dacă zona pe care o cureți și-a schimbat aspectul, contactează un specialist.
  • Curăță pata de la exterior la interior, pentru a evita extinderea petei.
  • După ce ai înlăturat cât mai mult posibil din pată, îndepărtează - prin absorbţie - orice urmă de umezeală. Când foloseşti o soluție pe bază de apă, tamponează cu apă curată pentru a înlătura reziduurile, apoi tamponează zona cu o altă cârpă absorbantă. Verifică și lăsă să se usuce cel puțin 6 ore. Ţine cont că uscarea rapidă împiedică apariţia unor urme. Foloseşte un ventilator sau un uscător de păr pentru a grăbi uscarea.
Îndepărtarea petelor dificile
  • Ceara de lumânare și guma de mestecat. Îndepărtează guma cu un cub de gheață învelit în plastic, apoi răzuieşte-o atent cu un card. Pentru a înlătura excesul de ceară, așază o cârpă subțire deasupra și presează cu un fier de călcat cald (nu fierbinte!). Dacă după această operaţiune rămân urme de ceară, șterge cu un solvent pentru curățare uscată.
  • Dacă pata este încă umedă, absoarbe cu o cârpă-sugativă curată cât mai mult posibil. Aplică un detergent cu pH neutru și absoarbe, apoi aplică o soluție cu apă curată și absoarbe din nou.
  • Când ai nevoie de ajutorul unui specialist. Unele pete necesită curățare specială, profesionistă. Dacă nu reuşeşti să îndepărtezi pata prin metode casnice precum cele enumerate mai sus, consultă un specialist. Aminteşte-ţi că petele și lichidele vărsate trebuie să fie îndepărtate imediat. Cu cât pata rămâne mai mult timp pe stofă, cu atît este mai greu de îndepărtat, chiar și de către un profesionist. Practic, întârzierea intervenţiei creşte riscul permanentizării petei.

Recomandare: Dacă ai orice dubiu în privința procedurilor, cere sfatul unui specialist. Multe pete pot deveni permanente dacă s-a folosit remediul greșit.

Măsuri de precauţie şi alte sfaturi
  • Nu păstra soluțiile de curățare la îndemâna copiilor.
  • Pentru a verifica dacă metoda de curăţare aleasă provoacă deteriorarea culorii sau strângerea stofei, trebuie să faci întotdeauna un test într-o zonă a tapițeriei care nu este la vedere.
  • Nu folosi apă pe vâscoză sau pe alte stofe care conţin fibre naturale. Există pericolul strângeri materialului sau deteriorării culorilor.
  • Evită agenții de curățare care lasă reziduuri uleioase. Nu folosi produse de uz casnic care lasă urme uleioase, întrucât acestea sunt greu de îndepărtat sau curățat.
Modificările de aspect

Vei observa că, în timp, aspectul unei canapele va începe, treptat, să se modifice. Este vorba despre schimbări considerate semne normale de folosință. Iată câteva dintre aceste modificări la care te poți aștepta:

  • Aspectul de fibre încolăcite. Dată fiind frecarea, cele mai multe tapițerii prezintă, în timp, semne de folosință cum ar fi aspectul de fibre încolăcite. Aceasta presupune formarea de ghemotoace de fibre pe suprafaţa ţesăturii. Apariția acestora depinde de mai mulți factori, de la conținutul fibrei și până la felul în care a fost folosit mobilierul.
  • Cutele confortabile și compresia. Cutele și încrețiturile apar firesc la unele dintre țesături. Chiar și în cazul stilurilor tradiționale, este de așteptat să apară astfel de cute ca urmare a folosinței.
  • Tasarea stofei de-a lungul timpului este urmarea uzurii într-o utilizare normală.
Îngrijirea pernelor umplute cu amestec de pene
  • Roteşte, întoarce și înfoiază periodic. Rearanjarea penelor asigură utilizarea corectă, uniformă și păstrarea formei şi a grosimii, prelungind astfel anii de folosință.
  • Aspiră pernele săptămânal. În acest fel, înlătură orice acumulare de praf. Unele pene ar putea ieși din husă, iar acest lucru este normal. Îndepărtează-le prin aspirare.

Durata medie de utilizare a tapițeriilor din material textil, inclusiv imitație de piele este de 5 ani, dacă au fost respectate condițiile de transport, manipulare, depozitare și exploatare.

 

TAPITERII DIN IMITATIE PIELE SI PIELE NATURALA

 

  • Evită lumina directă a soarelui. Expunerea prelungită în lumina directă a soarelui va provoca decolorarea pielii naturale, cât şi a imitației de piele. Așază mobila la o distanță de cel puțin 50 cm de fereastră.
  • Evită variațiile extreme de temperatură. Nu așeza tapițeria în apropierea aparatelor de încălzire sau de aer condiţionat (AC). Variațiile de temperatură pot deteriora pielea şi imitația de piele. Căldura le poate „îmbătrâni” prematur și le poate face să crape. Așază mobiliertul astfel încât să fie la o distanță de cel puțin 1,5 m față de sobe sau alte surse de căldură.
  • Evită obiectele ascuțite. Cataramele, cheile și jucăriile pot tăia, zgâria sau roade suprafața oricărei piei.
  • Evită frecarea de, sau cu, suprafețe abrazive, inclusiv pereți.
  • Transpirația și semnele de grăsime corporală. Tapițeriile din piele pot absorbi transpirația și grăsimea din piele, păr, de pe mâinile murdare și de pe haine. În zonele de contact constant, protejează mobilierul cu huse speciale.
  • Evită să așezi ziarul pe tapițerie. Tușul se poate imprima pe piele, mătuind culoarea și contribuind la murdărire.
  • Alege produsele de curățat cu atenție. Îţi recomăndam să utilizezi produse special destinate curăţării şi întreţinerii tapiţeriilor din piele naturală.
  • Pentru tapițeriile din imitație de piele pentru curățare se utilizează o soluție de apă călduță cu săpun (proporție 60% apă, 40% săpun, pH negativ). Curățați cu o cârpă umedă, apoi uscată. Este interzis să îmbinați cu apă materialul, deoarece aceasta va fi absorbită de poliuretanul din interior, ducând la deteriorarea produsului.
  • Pentru tapițeriile din piele naturală pentru curățare se utilizează o soluție de apă călduță cu săpun (proporție 80% apă distilată și 20% săpun, pH negativ). Curățați cu o cârpă umedă. Urmele de grăsimi sau lichide se îndepărtează cu o cârpă moale sau hârtie absorbantă, după care se utilizează soluția recomandată anterior, folosind o cârpă curată, albă.
  • Pentru tapițeriile din piele naturală este strict interzis: 
    - folosirea lichidelor cu acizi sau solvenți chimici, alcool;
    - utilizarea de petrol, gaz, detergenți, spirt sau săpun în exces.
  • Tasarea umpluturilor (poliuretan, latex, altele) şi întinderea pielii naturale, precum şi mătuirea produselor de-a lungul timpului sunt o urmare a uzurii într-o utilizare normală. În consecinţă, nu sunt considerate defecte.
  • Șterge praful săptămânal. Foloseşte o cârpă moale, curată și uscată.
  • Absoarbe lichidele vărsate cu o cârpă moale, curată. Nu freca.
Procedee standard de întreținere a tapiţeriilor din imitație de piele
  • Se aspiră şi se şterge cu o cârpă umedă curată.
  • Petele minore se pot îndepărta cu un burete înmuiat în apă şi soluţie diluată de săpun cu pH neutru.
  • A nu se expune la lumina directă a soarelui!
Întreţinerea componentelor din lemn masiv
  • Componentele din lemn masiv, cum ar fi cotierele și picioarele de tip ball-and-claw (minge și gheară), pot fi desprăfuite cu ajutorul unei cârpe albe curate şi foarte puțin umezite cu apă.
  • Asigură-te că le ștergi în direcția venăturii și că, ulterior, usuci complet lemnul cu o cârpă albă, curată.

Durata medie de utilizare a tapițeriilor din material textil, inclusiv imitație de piele este de 5 ani, iar a celor din piele naturală este de 7 ani, dacă au fost respectate condițiile de transport, manipulare, depozitare și exploatare.

Contraindicatii; 

Pentru orice categorie de mobilier: 

- nu este recomandata dezambalarea coletelor de mobilier folosind obiecte taioase;

- nu este recomandata taierea sau zgarierea materialelor;

- nu este recomandata frecarea de alte suprafete, (pereti) sau cu substante (solutii de curatare) abrazive;

- nu este recomandata folosirea sau pastrarea produselor in medii umede sau la temperaturi sub zero grade Celsius, precum si in medii cu variatii de temperatura;

- nu este recomandata asezarea produsului langa surse de caldura, (distanta de garda este de 1 m), in afara mobilierului de bucatarie proiectat in acest scop;

- nu este recomandata folosirea produselor de curatare care contin solventi chimici sau alcool, (orice solutie trebuie incercata intai pe o suprafata mica, ascunsa);

- nu este recomandata udarea produselor, (curatati cu o carpa usor umezita intr-o solutie de apa cu sapun, 50% apa, 50% sapun lichid cu PH neutru, apoi stergeti imediat cu carpa uscata;

- nu este recomandata mutarea mobilierului prin impingere sau tragere, mutarea se va face prin ridicare, mobilierul demontabil trebuie demontat, nu se va muta mobilierul decit dupa ce se va elibera (se va goli) de orice alt obiect existent in sertare sau pe diversele suprafete folosite ca suport;

- nu este recomandata folosirea mobilierului in alt scop decat cel pentru care a fost proiectat;

- nu este recomandata uscarea produselor (in special cele de tapiterie) cu uscatorul electric;

- nu se recomanda sa se sara ritmic si repetat cu picioarele (in special copii) pe paturile si/sau saltelele cu miez elastic acest lucru ducand la deformarea plastica a miezului elastic;

- nu este recomandat sa se agate de usile dulapurilor obiecte grele acest lucru putand duce la dereglarea balamalelor usilor si la smulgerea acestora din suruburi;

- nu se recomanda folosirea scaunelor de birou (scaunele ergonomice cu role) pe post de vehicule de transport acest lucru ducand la deteriorarea rotilelor;

- nu este recomandat se se realizeze modificari ale produsului prin adaugare sau eliminare de piese componente acest lucru ducand la pierderea garantie;

- nu este recomandat sa se introduca mobilierul in locuinta clientului inainte de a se instala usile locuintei;

- se poate intampla ca dupa montarea usilor produsele sa nu se mai poata scoate din locuinta sau in urma incercarii scoaterii acestora din locuinta sa rezulte deteriorari ale peretilor, ale usilor sau ale produsului in sine;

- este interzis sa se intre in dulap (in special copiii);

- este interzisa folosirea etajerelor cu rafturi pe post de scara, in urma acestor actiuni poate rezulta ranirea persoanei care a incercat acest lucru (in special copii) si deteriorarea produselor;

- nu se recomanda supraincarcarea barelor de haine acest lucru putand duce la curbarea acestora si la dereglarea produsului;

- nu se recomanda supraincarcarea politelor realizate din PAL cu mai mult de max. 14 kg pentru polite cu adancime de 580 mm si max. 7 kg pentru polite cu adancime de 380 mm.

 

Dumonde nu isi asuma responsabilitatea pentru:

- estimarea eronata a spatiului unde urmeaza a fi montata/depozitata mobila;

- nefinalizarea livrarii/montajului din cauza problemelor cauzate de estimarea eronata a cailor de acces (holuri de bloc sau apartament de dimensiuni reduse, usi de acces inguste, lipsa spatiului de manevra);

- nerealizarea montajului din cauza rezistentei precare a peretilor pe care se face montajul pieselor de mobilier;

- deteriorarea produselor in urma transportului si montarii acestora realizate de client sau de terti;

- diferentele de nuanta pe acelasi cod de finisaj sau pe acelasi material de acoperire daca produsele in cauza nu au fost comandate in acelasi timp pe aceeasi Nota de comanda (pot fi diferente de nuanta de la lot la lot);

- dimensiunile produselor electrocasnice, a tevilor de gaze sau apa, a caloriferelor existente in spatiul unde urmeaza a fi montata mobila;

- racordarea produselor electrocasnice la reteaua de energie electrica, gaze, apa si nici ptr incorporarea acestor produse in mobilier;

- deteriorarea produselor de animalele de companie existente in locuinta clientului;

 

Garantia nu se aplica in urmatoarele situatii:

- orice produs de tapiterie (canapele, fotolii, paturi tapitate, saltele) isi va pierde garantia daca materialul de acoperire al acestuia prezinta resturi alimentare; fecale umane sau animale; par de la animalele de companie si va prezenta mirosuri deranjante (mirosuri specifice animalelor, mucegaiului si nu in ultimul rand mirosul specific de fecale);

- saltele rulate, impaturite;

- deteriorarea produsului ca urmare a transportului, manipularii, montajului facut de client sau de un tert;

- produse incendiate, inundate, deteriorate, furate;

- schimbarea culorii produsului din cauza soarelui sau a unei surse de caldura sau apa;

- vopsirea produsului de catre client sau a interventiei cumparatorului asupra mobilierului cu substante suplimentare de lacuire;

- gaurirea, lipirea pe produs a altor repere sau materiale;

- murdarirea materialului de acoperire in urma folosirii;

 

Moldovan Teodor Alin I.I., SC Mobila Dumonde Srl (www.dumonde.ro) va recomanda:

- inainte de achizitionarea produselor de folosinta indelungata (mobilier), asigurati-va ca ati fost informat corect, complet si precis despre toate aspectele care sunt importante ptr dvs;

- asigurati-va ca ati luat la cunostinta clauzele si conditiile care insotesc produsul si ati respectat instructiunile de instalare, manipulare, intretinere si utilizare;

 

Politica de returnare pentru site-ul  www.dumonde.ro

 

  In cazul in care se doreste returnarea produsului , renuntarea la cumparare si implicit primirea banilor inapoi, CLIENTUL poate aplica pentru procedura de retur a produselor in 14 zile, conform dispozitiilor Ordonantei de Urgenta nr.34/2014, privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.

  • Termenul de 14 zile incepe sa curga din momentul in care consumatorul intra in posesia fizica a produselor.   
  • CONSUMATORUL, va trebui sa suporte costul aferent returnarii produselor in caz de retragere si a tuturor costurilor suplimentare. Costurile suplimentare reprezinta orice costuri (transport, livrare, diminuare a valorii produselor care rezulta din manipulari, altele decat cele necesare pentru determinarea naturii calitatilor si functionarii produselor, taxe postale sau de orice alta natura) care urmeaza a fi suportate de consumator cu ocazia exercitarii dreptului de retragere. 
  • CONSUMATORUL, va informa SOCIETATEA, inainte de expirarea perioadei de retragere , cu privire la decizia sa de retragere din contract alegand una dintre urmatoarele variante:
  1. a) de a folosi modelul de formular de retur: Formular de retur

             

  1. b) de a face orice alta declaratie neechivoca in care-si exprima decizia de retragere din contract , si pe care o va transmite electronic la reclamatii@dumonde.ro.
  • SOCIETATEA va confirma intentia de retragere a  CONSUMATORULUI.
  • SOCIETATEA va rambursa toate sumele pe care le-a primit drept plata din partea consumatorului, nu mai tarziu de 14 zile de la data in care e informata cu privire la decizia    CONSUMATORULUI de a se retrage din prezentul contract, dar nu mai devreme de receptia cantitativa si calitativa a  bunurilor returnate .
  • Restituirea sumelor incasate,  se va face in numerar sau prin virament bancar
  • Data restituirii sumelor catre CLIENT este data la care se debiteaza contul SOCIETATII.
  • Atentie! Costurile aferente serviciului de curierat precum si costurile transportului produselor ce s-au livrat la adrese  in afara orasului , nu sunt returnabile.
  • Pot fi returnate produse care indeplinesc cumulativ conditiile de mai jos:
  1.         a) nu depasesc termenul de 14 de zile de la data primirii;
  2. b) corespund specificatiilor tehnice mentionate in comanda;
  3.         c) nu au facut obiectul unei comenzi speciale;
  4. d) nu au fost distinct personalizate la cererea consumatorului adica au fost executate dupa  specificatiile consumatorului (tapiterii personalizate pe anumite materiale si culori sau configuratii simulator 3D);
  5.         e) nu prezinta urme de lovire sau deteriorare;
  6.         f)  nu prezinta urme vizibile de uzura;
  7.         g) ambalajul si etichetele de identificare ale produselor sunt integre; Eticheta exista si poate fi citita/scanata;
  8.         h)  sunt insotite de accesoriile apartinand produsului;
  9.         i) care au fost comandate online si  care s-au ridicat direct din magazine.
  •   Atentie! Nerespectarea conditiilor de mai sus, precum si punerea produsului, prin orice mijloc, intr-o stare necorespunzatoare repunerii in vanzare, duce la refuzul returului.
  • Produsele se returneaza in ambalajul original, insotite de  copie de pe factura fiscala si/sau bonul fiscal de achizitie, precum si documentatia in original ,aferenta  (fise tehnice, manuale de utilizare, documentatie tehnica, certificate de garantie si/sau conformitate).
  •    Atentie! Pentru produsele ridicate de catre cumparator direct din magazin/depozit, intrucat se poate solicita punerea in functiune a acestora, respectiv cumparatorul are posibilitatea de a verifica produsul in mod direct, ca atare nu se aplica conditiile de retur prevazute in prezenta sectiune.
  • SOCIETATEA va suporta cheltuielile de retur, atunci cand returul produselor se datoreaza unor motive imputabile ei.

           Conditiile ce stau la baza refuzarii returului sunt:

          - CONSUMATORUL/CLIENTUL este persoana juridica (clientii cu personalitate juridica nu au dreptul sa denunte unilateral contractul, legislatia in domeniu referindu-se doar la persoanele fizice);

          - CONSUMATORUL/ CLIENTUL nu a notificat SOCIETATEA  cu privire la retragerea sa, in termenul legal .

          - CONSUMATORUL/ CLIENTUL a returnat SOCIETATII produse care nu indeplinesc conditiile pevazute mai sus.

  •    În cazul în care nu se respecta conditiile de retur, SOCIETATEA nu va accepta returul. 
  • Nu se accepta retururi cu plata ramburs.
  • ATENTIE! In cazul returnarii produselor ce prezinta ambalaje deteriorate sau incomplete, urme de uzura, zgârieturi, lovituri, socuri electrice, componente sau accesorii lipsa, certificate de garantie lipsa, sau nu sunt in aceeasi stare in care au fost livrate catre CLIENT,  DUMONDE.RO are dreptul de a decide asupra acceptarii returului sau de a opri o suma din valoarea produsului, suma ce va fi comunicata dupa evaluarea prejudiciilor aduse de catre reprezentantii nostri.
  •   Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, DUMONDE.RO  are dreptul de solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la optiunea clientului, de a reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia.
  • In cazul in care CLIENTUL solicita inlocuirea produsului cu unul identic, inlocuirea se va face in conditiile si limitele unei comenzi normale.
  • In cazul in care Clientul a returnat un produs si solicita inlocuirea, iar dumonde.ro, nu dispune de un produs identic pentru inlocuire, aceasta va oferi Clientului contravaloarea produsului sau alt produs in cazul in care Clientul accepta acest lucru.
  • Contravaloarea serviciilor suplimentare, incluzand, dar nelimitandu-se la transportul produselor, achitate de catre  CLIENT, NU SE RAMBURSEAZA.
  •   In toate cazurile, cheltuielile de returnare/re-expediere vor fi suportate de catre CLIENT.
  • Renuntarea la cumparare in mod repetat (cel putin doua ori) va putea fi considerata un abuz, iar SOCIETATEA are dreptul sa refuze o noua livrare catre acel CLIENT sau acea adresa.

 

Potrivit legislației în vigoare, Cumpărătorul are dreptul să notifice în scris Vânzătorului că renunță la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului cu suportarea cheltuielilor de returnare.

Clientul este informat asupra faptului că, în cazul în care produsele a căror returnare prezintă urme de uzură, zgârieturi, lovituri, șocuri mecanice sau, după caz, electrice, accesorii lipsă, certificate de garanție lipsă, Vânzătorul își rezervă dreptul de a decide acceptarea returului sau de a opri o sumă din valoarea produsului, sumă ce va fi comunicată după evaluarea prejudiciilor aduse. În cazul exercitării dreptului legal de returnare a produsului, rambursarea contravalorii acestuia se va face în cel mult 14 de zile de la data solicitării returului, sub beneficiul receptiei cantitative si calitative a returului, conform prezentei politici, prin aceeași metodă de plată. 

Clientul suportă doar costurile directe legate de returnarea produselor, cu excepția cazului în care Vânzătorul acceptă să suporte acele costuri. În cazul vânzârii on-line, pentru produsele care au fost livrate la domiciliul Clientului la momentul încheierii contractului, Vânzătorul preia produsele pe cheltuiala sa dacă produsele, prin natura lor, nu pot fi returnate în mod normal prin poștă sau curier.

Clientul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor.

Livrarea, transportul și/sau montajul sunt servicii distincte, oferite de către noi, ce comportă opțiunea Cumpărătorului și plata unui preț. Livrarea, transportul și/sau montajul nu sunt servicii standard. Pentru serviciul de retur al bunurilor, sunt exceptate de la exercitarea acestuia serviciile de: livrare, transport și/sau montaj al produselor dacă Cumpărătorul a exprimat în prealabil acordul expres pentru executarea acestora.
Sunt exceptate de la exercitarea dreptului de retur produsele realizate după specificațiile și instrucțiunile Cumpărătorului sau personalizate distinct pentru acesta, produsele care se pot deterioara sau degrada rapid, produsele ce sunt parte a unui ansamblu și nu pot fi, prin natura acestora, separate de celelalte elemente componente.

În cazul în care vă putem ajuta cu alte informații, vă rugăm să ne scrieți la adresa: reclamatii@dumonde.ro. În plus, puteți completa formularul de retur și trimite către aceeași adresă de email: reclamatii@dumonde.ro.

 

III. Garantie si service

  1. Vânzătorul asigură și garantează conformitatea bunurilor achiziționate precum și eventualele vicii ascunse, declarând pe propria răspundere că produsele comercializate nu pun în pericol viața, sănătatea, securitatea muncii, nu produc un impact negativ asupra mediului și sunt în conformitate cu Ordonanța nr. 20/2010 privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea unitară a legislației Uniunii Europene care armonizează condițiile de comercializare a produselor, documentația de execuție a fabricantului și standardelor românești.
  2. Vânzătorul se angajează să livreze produsul conform cu descrierea din cadrul site-ului https://www.dumonde.ro/ și cu calitățile și caracteristicile înscrise în factură. Produsul este considerat neconform dacă nu are aceleași calități precum este descris în cadrul site-ului https://www.dumonde.ro/ sau dacă nu are calitățile și caracteristicile înscrise în factură. Răspunderea vânzătorului este angajată dacă lipsa de conformitate a produsului apare într-un termen de 2 ani calculat de la data livrării și dacă Cumpărătorul informează Vânzătorul despre apariția lipsei de conformitate în termen de 2 zile de la data la care a constatat-o. În cazul în care la livrare se constată o lipsă de conformitate a unui produs din factură, Cumpărătorul are dreptul de a cere repararea într-o perioadă rezonabilă sau înlocuirea produsului. Dacă aceste operații nu sunt posibile, Cumpărătorul are dreptul de a cere să beneficieze de o reducere corespunzătoare a prețului sau de rezoluțiunea contractului privind acel produs neconform. Cumpărătorul este obligat să anunțe lipsa din colet a unei componente înainte de începerea montajului și să păstreze etichetele și conținutul coletului în starea în care le-a primit în vederea verificării și înlocuirii. Vânzătorul nu își asumă nicio răspundere pentru execuția și consecințele serviciilor de manipulare, transport, montaj și instalare executate de terți, atunci când produsul a fost deteriorat sau nu au fost respectate instrucțiunile producătorului. Vânzătorul nu își asumă nicio răspundere privind consecințele pe care le-ar avea utilizarea sau întreținerea greșită a produselor, datorate nerespectării instrucțiunilor producătorului. Nu se consideră a fi lipsă de conformitate dacă în momentul încheierii facturii Cumpărătorul a cunoscut sau nu putea, în mod rezonabil, să nu cunoască această lipsă de conformitate. Cumpărătorul este de acord cu faptul că produsele manufacturate și cele din materiale naturale precum pielea, lemnul masiv, furnir, nu pot fi fabricate identic din punct de vedere al texturii, nuanțelor de culoare pe diferite suprafețe și a particularităților aparente pe material. Cumpărătorul este de acord cu faptul că produsele din lemn masiv pot prezenta mici crăpături sau noduri în funcție de natura lemnului sau că pot apărea în timp mici crăpături funcție de condițiile în care sunt păstrate produsele - la temperaturi situate în afara intervalului 18-30 de grade Celsius și umiditate ridicată. Acestea nu sunt considerate defecte de calitate.
  3. Vânzătorul acordă garanţie care începe de la data livrării produselor astfel: mobilier și decorațiuni - 24 luni (pentru deficiențe calitative). Dacă durata medie de utilizare a produselor este mai mică de 24 de luni, garanția se reduce la durata de utilizare. Puteți vedea mai multe detalii despre durata medie de utilizare a produselor în Ghidul de intretinere si utilizare. În această perioadă, dacă deficiențele nu sunt imputabile Cumpărătorului, Vânzătorul își asumă responsabilitatea reparării sau înlocuirii produsului pe cheltuiala sa. După efectuarea livrării Cumpărătorul nu mai poate invoca deficiențe cantitative sau deficiențe pe care, în mod rezonabil, nu putea să nu le vadă la momentul livrării (ciobituri, zgârieturi, rosături, fire trase, componente îndoite, pete de murdărie etc.). Spargerea produselor sau componentelor din sticlă sau zgârierea produselor după recepție sunt riscuri asumate integral de Cumpărător.
  4. Orice reclamație va fi însoțită de factura de marfă și certificatul de garanție. În termenul de garanție Cumpărătorul are dreptul de a cere repararea gratuită, într-o perioadă rezonabilă sau înlocuirea produsului cu deficiențe calitative, dacă aceste deficiențe nu sunt cauzate de nerespectarea de către Cumpărător a instrucțiunilor de utilizare și întreținere. În funcție de disponibilitatea producătorului și de locul unde a fost fabricat produsul, Vânzătorul își va impune să repare sau să înlocuiască produsul, pe durata garanției într-un termen maxim de 15 de zile.
  5. Produsul înlocuit beneficiază de aceeași garanție ca și un produs nou. Defectele apărute în termenul de garanție ca urmare a unor vicii ascunse, confirmate prin expertize tehnice de către un serviciu specializat se repară gratuit. Informații suplimentare cu privire la durata de utilizare a produselor puteți găsi în Ghidul de intretinere si utilizare.
  6. Livrarea efectivă este confimată prin semnătura de primire a Cumpărătorului pe factura fiscală pentru comenzile expediate cu echipa internă de livrare sau documentul de transport furnizat de curier.
  7. Încărcarea inegală a dulapurilor cu obiecte sau mișcarea lor din loc pot să deregleze ușile sau sertarele. În lipsa unei alte specificații, încărcarea maximă pe polița este de 7kg. Tasarea umpluturilor (burete, latex, altele) și întinderea pielii sau stofei (la canapele și saltele) precum și mătuirea sau, după caz, lustruirea produselor, toate acestea produse în timp, ca urmare a uzurii într-o utilizare normală nu sunt considerate defecte. În primele 3 luni de utilizare, spuma poliuretanică folosită la umplerea pernelor la canapele și la saltele se va tasa ușor după care se va stabiliza complet, de aceea este normală apariția unor cute ale tapițeriei. Buretele se poate tasa în timpul transportului de aceea este necesară o modelare a umpluturii din perne prin baterea ușoară a acestora.
  8. În accepțiunea părților, orice notificare adresată de una dintre acestea celeilalte, este valabil îndeplinită dacă va fi transmisă în scris la adresa prevăzută în partea introductivă a facturii. Schimbarea adresei nu poate fi opusă părților dacă ea nu a fost comunicată în scris. În cazul notificării pe cale poștală, aceasta va fi transmisă prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire și se consideră primită de destinatar la data menționată de oficiul poștal primitor pe această confirmare. Orice eveniment imprevizibil și inevitabil, independent de voința părților, care împiedică în parte sau în totalitate îndeplinirea obligațiilor contractuale, va fi considerat că un caz de forță majoră. Partea care invocă forța majoră și care o va aduce la cunoștință celeilalte părți contractante în cel mult 7 zile de la apariția cazului de forță majoră invocat, va fi exonerată de obligațiile sale dar numai în măsura și exclusiv pentru perioadă pentru care forța majoră se aplică. Orice eventuale neînțelegeri care apar între părți cu privire la executarea sau interpretarea comenzii care nu vor putea fi soluționate pe cale amiabilă, vor fi soluționate de instanțele judecătorești de drept comun ale Municipiului Sibiu de la sediul social al Vânzătorului sau Curtea de Arbitraj Comercial Internațional de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României, conform cu legislația în vigoare în România.
  9. Pentru orice categorie de produse sunt strict interzise:
    - dezambalarea folosind obiecte tăioase sau dure;
    - tăierea sau zgârierea materialelor;
    - frecarea de alte suprafețe sau cu substanțe (soluții de curățare) abrazive;
    - folosirea sau păstrarea produselor în medii umede sau la temperaturi sub 0 grade Celsius precum și în medii cu variații de temperatură;
    - așezarea produsului lângă surse de căldură (distanța de gardă este de 1m) în afară mobilierului de bucătărie proiectat în acest scop;
    - folosirea produselor de curățare care conțin acizi, petrol, gaz, detergenți, solvenți chimici sau alcool (orice soluție trebuie încercată întâi pe o suprafață mică, ascunsă);
    - dehidratarea pielii (fără hidratare pielea se usucă și crapă);
    - udarea produselor (curățați cu o cârpă ușor umezită într-o soluție de apă cu săpun -50% apă, 50% săpun lichid pH neutru - apoi ștergeți imediat cu o cârpă uscată);
    - împingerea mobilierului (mobilierul demontabil trebuie demontat);
    - roluirea, îndoirea sau curbarea saltelelor la transport și manipulare;
    - folosirea mobilierului în alt scop decât cel pentru care a fost proiectat.

Atenționări privind siguranța utilizării pieselor de mobilier

Ne dorim ca acasă să fie pentru voi un loc sigur, fără riscuri și griji în ceea ce privește siguranța copiilor. Accidentele casnice în care sunt implicați copiii pot avea loc la cea mai mică clipă de neatenție, însă pot fi prevenite cu succes printr-o pregătire serioasă a amenajării.
Pentru a evita căderea pieselor de mobilier și accidentele aferente acestora, recomandăm prinderea mobilierului în perete. Printre măsurile pe care le puteți lua pentru asigurarea mobilierului, se numără și distribuirea corectă a obiectelor în sertare. Pentru un bun echilibru al piesei de mobilier, obiectele grele trebuie să fie așezate în sertarele de jos și nu în cele de sus sau pe suprafața acesteia. De asemenea, se impune evitarea situațiilor în care cei mici se joacă cu piesele de mobilier, agațându-se de sertare, uși sau polițe.

  1. Instrucțiuni privind utilizarea și întreținerea tapițeriilor la mobilierul tapițat. Pentru a prelungi durata de utilizare a canapelei voastre nu săriți, nu vă aruncați, nu vă așezați pe brațe, nu trageți de perne, nu împingeți, ci ridicați-o de la bază. La montarea picioarelor canapeaua se va așeza pe spate, se vor strânge ferm picioarele apoi se va așeza în poziție ridicând-o.
    - ștergeți săptămânal canapeaua cu o cârpă moale uscată (pielea) sau cu o perie de haine (stofa);
    - hidratarea pielii se face la fiecare 2 luni cu soluții speciale încercate în prealabil;
    - nu expuneți produsele la radiații solare directe;
    - păstrați produsul în limite normale de umiditate și temperatură;
    - după ce ați probat soluția de curățare, curățați fără să frecați, treceți ușor cu cârpa;
    - urmele de murdărie, lichide, grăsimi corporale se șterg întâi cu o cârpă uscată apoi cu soluția descrisă anterior;
    - probați curățarea urmelor vizibile cu o gumă de șters creionul;
    - urmele de gumă de mestecat se îndepărtează râcâindu-le cu cuburi de gheață puse într-un săculeț de nylon;
    - tapițeriile de stofă și husele se pot curăța doar chimic, în centre specializate;
    - saltelele se răsucesc în același plan în fiecare lună, iar la 6 luni se întorc pe cealaltă față. Excepție fac saltelele proiectate pentru a fi utilizate pe o singură parte, care se vor răsuci lunar în același plan;
    - recomandam așezarea saltelelor pe somiere cu lamele elastice sau tapițate care să permită aerisirea.

    Garanțiile comerciale nu afectează garanția legală privind conformitatea produsului, conform legii 449/2003.